3. ZADANIA


Matematyka jest wokół nas, czasami trudno ją zauważyć. Wspólnie będziemy jej szukać w życiu codziennym, obok nas i zaprezentujemy do wyniki własnych dociekań.


I SYMETRIA - W poszukiwaniu symetrii wokół nas


Waszym zadaniem będzie:
  • znaleźć budowle symetryczne;
  • znaleźć figury, przedmioty, litery oraz wyrazy które są symetryczne;
  • wykonać w grupach prace (dowolną techniką), które będą symetryczne;
  • wyszukać w Internecie lub na płycie DVD "Symetria osiowa" wyjaśnienie pojęcia symetria;
  • poszukać wokół siebie przedmiotów codziennego użytku, które są symetryczne i sfotografować je. Zorganizować wystawkę "Witaj symetrio!!!";
  • zaprezentować przykłady świadczące o występowaniu symetrii w różnych dziedzinach życia;
  • zbadać, ile osi symetrii mają różne figury geometryczne;
  • z gotowych elementów geometrycznych ułożyć mozaikę symetryczną;
  • zaprojektować i wykonać plakat "Świat pełen jest symetrii".

II  JEDNOSTKI DŁUGOŚCI I POWIERZCHNIE - Mierzymy świat wokół nas

Waszym zadaniem będzie:
  • mierzyć odległości  i wyrażać je w różnych jednostkach - będziecie pracować w terenie;
  • zmierzyć wzrost uczniów poszczególnych klas, obliczyć średnią wzrostu klasy, zaprezentować wyniki oraz je porównać;
  • mierzyć i obliczać powierzchnie klas, boiska, sali gimnastycznej;
  • wyszukać na stronach internetowych informacji na temat tangramów i zapoznać się z techniką układania tangramów;
  • zbudować z gotowych elementów tangramowych różne figury, porównać pola i obwody;
  • napisać instrukcję, w jaki sposób z kwadratowej kartki otrzymać poszczególne części tangramu;
  • wykonać układankę "Tangramowa kraina".
III  KALENDARZ I CZAS - Czy czas może się zatrzymać?


Waszym zadaniem będzie:
  • wyszukać wszystkie jednostki czasu oraz zależności między nimi;
  • wyszukać w Internecie sławnych ludzi XX wieku daty ich narodzin i śmierci ;
  • wykonać plakat dotyczący tych ludzi z wykorzystaniem jednostek czasu np. zamiana lat na dekady,miesiące itp.;
  • przeprowadzić badanie w swojej rodzinie - Ile godzin śpimy przeciętnie w ciągu doby? Ile to godzin w ciągu całego roku? Ile to dni? Otrzymane dane przedstawić w postaci wykresu słupkowego. Dokonać analizy wyników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz