Matematyka jest wokół nas, czasami trudno ją zauważyć. Wspólnie będziemy jej szukać w życiu codziennym, obok nas i zaprezentujemy do wyniki własnych dociekań.
I SYMETRIA - W poszukiwaniu symetrii wokół nas
Waszym zadaniem będzie:
- znaleźć budowle symetryczne;
- znaleźć figury, przedmioty, litery oraz wyrazy które są symetryczne;
- wykonać w grupach prace (dowolną techniką), które będą symetryczne;
- wyszukać w Internecie lub na płycie DVD "Symetria osiowa" wyjaśnienie pojęcia symetria;
- poszukać wokół siebie przedmiotów codziennego użytku, które są symetryczne i sfotografować je. Zorganizować wystawkę "Witaj symetrio!!!";
- zaprezentować przykłady świadczące o występowaniu symetrii w różnych dziedzinach życia;
- zbadać, ile osi symetrii mają różne figury geometryczne;
- z gotowych elementów geometrycznych ułożyć mozaikę symetryczną;
- zaprojektować i wykonać plakat "Świat pełen jest symetrii".
II JEDNOSTKI DŁUGOŚCI I POWIERZCHNIE - Mierzymy świat wokół nas
Waszym zadaniem będzie:
- mierzyć odległości i wyrażać je w różnych jednostkach - będziecie pracować w terenie;
- zmierzyć wzrost uczniów poszczególnych klas, obliczyć średnią wzrostu klasy, zaprezentować wyniki oraz je porównać;
- mierzyć i obliczać powierzchnie klas, boiska, sali gimnastycznej;
- wyszukać na stronach internetowych informacji na temat tangramów i zapoznać się z techniką układania tangramów;
- zbudować z gotowych elementów tangramowych różne figury, porównać pola i obwody;
- napisać instrukcję, w jaki sposób z kwadratowej kartki otrzymać poszczególne części tangramu;
- wykonać układankę "Tangramowa kraina".
III KALENDARZ I CZAS - Czy czas może się zatrzymać?
Waszym zadaniem będzie:
- wyszukać wszystkie jednostki czasu oraz zależności między nimi;
- wyszukać w Internecie sławnych ludzi XX wieku daty ich narodzin i śmierci ;
- wykonać plakat dotyczący tych ludzi z wykorzystaniem jednostek czasu np. zamiana lat na dekady,miesiące itp.;
- przeprowadzić badanie w swojej rodzinie - Ile godzin śpimy przeciętnie w ciągu doby? Ile to godzin w ciągu całego roku? Ile to dni? Otrzymane dane przedstawić w postaci wykresu słupkowego. Dokonać analizy wyników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz